#: locale=nl ## Action ### URL LinkBehaviour_E3C9C3B9_F4F9_1ECF_41E5_E39A34B7B84F.source = https://www.antoniusschool-beesd.nl/sub/nieuweleerling.html LinkBehaviour_B9ADF65E_99B7_DB9F_41D6_1D1FB2E66AEB.source = https://www.antoniusschool-beesd.nl/sub/nieuweleerling.html LinkBehaviour_B9A3A648_99B7_DBE3_41D1_7244607A20A5.source = https://www.facebook.com/Stefanusschool/ LinkBehaviour_8302009D_951E_F290_417F_632E3BA58A5D.source = https://www.facebook.com/Stefanusschool/ WebFrame_22F9EEFF_0C1A_2293_4165_411D4444EFEA_mobile.url = https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d10188.731780060809!2d5.186207364683465!3d51.886780387546416!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x47c68ab63499f525%3A0xc2996cdd30d4a2c8!2sBasisschool%20Sint%20Antonius!5e1!3m2!1snl!2sus!4v1752154065069!5m2!1snl!2sus WebFrame_22F9EEFF_0C1A_2293_4165_411D4444EFEA.url = https://www.google.com/maps/embed?pb=!1m18!1m12!1m3!1d10188.731780060809!2d5.186207364683465!3d51.886780387546416!2m3!1f0!2f0!3f0!3m2!1i1024!2i768!4f13.1!3m3!1m2!1s0x47c68ab63499f525%3A0xc2996cdd30d4a2c8!2sBasisschool%20Sint%20Antonius!5e1!3m2!1snl!2sus!4v1752154065069!5m2!1snl!2sus ## Hotspot ### Tooltip HotspotPanoramaOverlayArea_E513D1C7_F42F_3A43_41D9_719546C5A699.toolTip = Bewegend leren HotspotPanoramaOverlayArea_E5062A8B_F42F_0EC3_41E4_BCAB2E23251A.toolTip = Buitenklas HotspotPanoramaOverlayArea_E51100AD_F439_1AC7_41DD_69DE042A63FF.toolTip = Gemeenschappelijke ruimte HotspotPanoramaOverlayArea_E6861987_F429_0AC2_4189_E05DF398C914.toolTip = Gemeenschappelijke ruimte HotspotPanoramaOverlayArea_E550BAD1_F439_0E5F_41E6_DA29263B4E06.toolTip = Ingang en bibliotheek HotspotPanoramaOverlayArea_E5D64A50_F429_0E5E_41E4_BDDCC1B26C41.toolTip = Instructie volgens EDI HotspotPanoramaOverlayArea_E519EB04_F42B_0FC6_41E9_70569EF31065.toolTip = Leesonderwijs HotspotPanoramaOverlayArea_E59843B8_F42B_1ECD_41E4_460E48E027F0.toolTip = Naar de eerste verdieping HotspotPanoramaOverlayArea_E5EF17B4_F437_06C5_41C4_82CDD553C369.toolTip = Rijke leeromgeving HotspotPanoramaOverlayArea_E6863988_F429_0ACD_41B4_7B6B0C9CC4E4.toolTip = Rijke leeromgeving HotspotPanoramaOverlayArea_E686D988_F429_0ACD_41EB_DB5A594CFE65.toolTip = Rijke leeromgeving HotspotPanoramaOverlayArea_E686A988_F429_0ACD_41D6_5BE5690685F1.toolTip = Rijke leeromgeving HotspotPanoramaOverlayArea_E624773A_F42B_07C2_41E1_B0914D762132.toolTip = Rijke leeromgeving HotspotPanoramaOverlayArea_E686E988_F429_0ACD_41D5_B6754B9F9DD2.toolTip = Schoolplein HotspotPanoramaOverlayArea_E59A235A_F42F_1E4D_41DA_5D52055E9961.toolTip = Schoolplein HotspotPanoramaOverlayArea_E508A732_F437_07DD_41EC_56CDD82B8993.toolTip = Schoolplein HotspotPanoramaOverlayArea_E620841C_F439_39C6_41EC_A849FF7A830C.toolTip = Spreekkamers en bibliotheek HotspotPanoramaOverlayArea_E5D8DE81_F429_06BF_41E3_BF1E887D2460.toolTip = Welkom in onze kleutergroep HotspotPanoramaOverlayArea_17A1ABD0_07D4_8FE0_4168_BD61D05CCB78.toolTip = Welkom op de St. Antonius HotspotPanoramaOverlayArea_E6860987_F429_0AC3_41E0_F13A0FA12950.toolTip = Welkom op de St. Antonius HotspotPanoramaOverlayArea_E6869988_F429_0ACD_41E7_921BDB0BE53A.toolTip = Zelfstandig werken HotspotPanoramaOverlayArea_E686F988_F429_0ACD_41C9_43685FDC97A0.toolTip = Zelfstandig werken ## Media ### Title panorama_FB7E8D9D_F439_0AC7_41A1_1EC4DE5AFD97.label = Bewegend leren panorama_FB7987F4_F43F_0646_41D4_50CE8310F39A.label = Buitenklas panorama_952ACDA5_BE40_2EAF_41D5_29081A43C2F6.label = Gemeenschappelijke ruimte panorama_FB7E2CED_F439_0A46_41E4_7BFD184993ED.label = Instructie volgens EDI panorama_FB7EFA6D_F439_0E47_41EB_5F05B0CF5A57.label = Leesonderwijs panorama_41C2C59B_7082_2519_41D2_3DFF74750F14.label = Positieve benadering panorama_FB7EC8BB_F439_0AC3_41CC_0DFEF1D33427.label = Rijke leeromgeving panorama_FB79DDDB_F43F_0A42_41E2_4B998F966824.label = Schoolplein panorama_FBE502C4_F43B_7E45_41C3_47BED5F98B74.label = Spreekkamers en bibliotheek panorama_FB7E864D_F439_0646_41E9_C5F3D4F4BD30.label = Welkom in onze kleutergroep panorama_FB7E633D_F439_1FC6_41D5_375E21C1325F.label = Welkom op de St. Antonius panorama_FB7EFC06_F439_09C5_41AC_FB4EDA3C41BA.label = Zelfstandig werken ## Skin ### Button Button_7DBCA382_7065_343F_41DB_48D975E3D9EC.label = Aanmelden leerling Button_7DBCA382_7065_343F_41DB_48D975E3D9EC_mobile.label = Aanmelden leerling Button_7DB35382_7065_343F_41C5_CF0EAF3E4CFF.pressedLabel = Locatie Button_7DB35382_7065_343F_41C5_CF0EAF3E4CFF.label = Locatie Button_7DB35382_7065_343F_41C5_CF0EAF3E4CFF_mobile.label = Locatie Button_7DB35382_7065_343F_41C5_CF0EAF3E4CFF_mobile.pressedLabel = Locatie Button_7DB33382_7065_343F_41B1_0B0F019C1828.label = Panorama overzicht Button_7DB33382_7065_343F_41B1_0B0F019C1828_mobile.label = Panorama overzicht Button_7DB37382_7065_343F_41CC_EC41ABCCDE1B.label = Plattegrond Button_7DB37382_7065_343F_41CC_EC41ABCCDE1B_mobile.label = Plattegrond Button_D8B448EF_C8D3_3AB0_41BF_9A6E91EB8DD8_mobile.label = Start de tour Button_D8B448EF_C8D3_3AB0_41BF_9A6E91EB8DD8.label = Start de tour Button_7DB31382_7065_343F_41D6_641BBE1B2562.label = Tour informatie Button_7DB31382_7065_343F_41D6_641BBE1B2562_mobile.label = Tour informatie ### Image Image_581AFD52_709E_256A_41D4_8AE5B5A7D18A_mobile.url = skin/Image_581AFD52_709E_256A_41D4_8AE5B5A7D18A_mobile_nl.jpg Image_581AFD52_709E_256A_41D4_8AE5B5A7D18A.url = skin/Image_581AFD52_709E_256A_41D4_8AE5B5A7D18A_nl.jpg Image_581CD256_708E_3F6A_41C8_D49D4776F0C2_mobile.url = skin/Image_581CD256_708E_3F6A_41C8_D49D4776F0C2_mobile_nl.jpg Image_581CD256_708E_3F6A_41C8_D49D4776F0C2.url = skin/Image_581CD256_708E_3F6A_41C8_D49D4776F0C2_nl.jpg Image_5866F708_7082_26E6_41D7_9AB8D52DCC43_mobile.url = skin/Image_5866F708_7082_26E6_41D7_9AB8D52DCC43_mobile_nl.jpg Image_5866F708_7082_26E6_41D7_9AB8D52DCC43.url = skin/Image_5866F708_7082_26E6_41D7_9AB8D52DCC43_nl.jpg Image_587F4ED2_7085_E76B_41C6_3AA2DC291414_mobile.url = skin/Image_587F4ED2_7085_E76B_41C6_3AA2DC291414_mobile_nl.jpg Image_587F4ED2_7085_E76B_41C6_3AA2DC291414.url = skin/Image_587F4ED2_7085_E76B_41C6_3AA2DC291414_nl.jpg Image_58C6BA99_7082_2FE6_41D7_822B26A94CBE_mobile.url = skin/Image_58C6BA99_7082_2FE6_41D7_822B26A94CBE_mobile_nl.jpg Image_58C6BA99_7082_2FE6_41D7_822B26A94CBE.url = skin/Image_58C6BA99_7082_2FE6_41D7_822B26A94CBE_nl.jpg Image_58D172B4_7082_3F2E_41B2_C90EEDBCC15E_mobile.url = skin/Image_58D172B4_7082_3F2E_41B2_C90EEDBCC15E_mobile_nl.jpg Image_58D172B4_7082_3F2E_41B2_C90EEDBCC15E.url = skin/Image_58D172B4_7082_3F2E_41B2_C90EEDBCC15E_nl.jpg Image_58F159EF_7085_ED3A_41D7_BEB3455BD1FB_mobile.url = skin/Image_58F159EF_7085_ED3A_41D7_BEB3455BD1FB_mobile_nl.jpg Image_58F159EF_7085_ED3A_41D7_BEB3455BD1FB.url = skin/Image_58F159EF_7085_ED3A_41D7_BEB3455BD1FB_nl.jpg Image_5A23778D_708E_25F9_41CC_057888FD80AE_mobile.url = skin/Image_5A23778D_708E_25F9_41CC_057888FD80AE_mobile_nl.jpg Image_5A23778D_708E_25F9_41CC_057888FD80AE.url = skin/Image_5A23778D_708E_25F9_41CC_057888FD80AE_nl.jpg Image_5AF437E2_7082_E52A_41D7_E3269CB00D97_mobile.url = skin/Image_5AF437E2_7082_E52A_41D7_E3269CB00D97_mobile_nl.jpg Image_5AF437E2_7082_E52A_41D7_E3269CB00D97.url = skin/Image_5AF437E2_7082_E52A_41D7_E3269CB00D97_nl.jpg Image_5B01AF91_7082_25E9_41C2_8FD110020AAB_mobile.url = skin/Image_5B01AF91_7082_25E9_41C2_8FD110020AAB_mobile_nl.jpg Image_5B01AF91_7082_25E9_41C2_8FD110020AAB.url = skin/Image_5B01AF91_7082_25E9_41C2_8FD110020AAB_nl.jpg Image_5B5F488F_7086_2BF9_41C2_F83CD87C2762_mobile.url = skin/Image_5B5F488F_7086_2BF9_41C2_F83CD87C2762_mobile_nl.jpg Image_5B5F488F_7086_2BF9_41C2_F83CD87C2762.url = skin/Image_5B5F488F_7086_2BF9_41C2_F83CD87C2762_nl.jpg Image_5B6397BE_7086_251A_41C3_DD609DEF94F6_mobile.url = skin/Image_5B6397BE_7086_251A_41C3_DD609DEF94F6_mobile_nl.jpg Image_5B6397BE_7086_251A_41C3_DD609DEF94F6.url = skin/Image_5B6397BE_7086_251A_41C3_DD609DEF94F6_nl.jpg Image_5BEB7D64_708E_252F_41CE_593D73921FB0_mobile.url = skin/Image_5BEB7D64_708E_252F_41CE_593D73921FB0_mobile_nl.jpg Image_5BEB7D64_708E_252F_41CE_593D73921FB0.url = skin/Image_5BEB7D64_708E_252F_41CE_593D73921FB0_nl.jpg Image_5BFBFCAD_7082_2B3E_41B9_2E07E29F3E86_mobile.url = skin/Image_5BFBFCAD_7082_2B3E_41B9_2E07E29F3E86_mobile_nl.jpg Image_5BFBFCAD_7082_2B3E_41B9_2E07E29F3E86.url = skin/Image_5BFBFCAD_7082_2B3E_41B9_2E07E29F3E86_nl.jpg Image_645D885F_7571_6D97_41D5_B410BBB49EF1_mobile.url = skin/Image_645D885F_7571_6D97_41D5_B410BBB49EF1_mobile_nl.jpg Image_645D885F_7571_6D97_41D5_B410BBB49EF1.url = skin/Image_645D885F_7571_6D97_41D5_B410BBB49EF1_nl.jpg Image_841513B4_950A_AC79_41C4_1959BC64AA7E_mobile.url = skin/Image_841513B4_950A_AC79_41C4_1959BC64AA7E_mobile_nl.png Image_841513B4_950A_AC79_41C4_1959BC64AA7E.url = skin/Image_841513B4_950A_AC79_41C4_1959BC64AA7E_nl.png Image_E11F2024_F4DB_19C5_41E0_C62E61AF7270_mobile.url = skin/Image_E11F2024_F4DB_19C5_41E0_C62E61AF7270_mobile_nl.jpg Image_E11F2024_F4DB_19C5_41E0_C62E61AF7270.url = skin/Image_E11F2024_F4DB_19C5_41E0_C62E61AF7270_nl.jpg Image_E364817A_F4EB_1A4D_41EB_0FDB899C953F_mobile.url = skin/Image_E364817A_F4EB_1A4D_41EB_0FDB899C953F_mobile_nl.jpg Image_E364817A_F4EB_1A4D_41EB_0FDB899C953F.url = skin/Image_E364817A_F4EB_1A4D_41EB_0FDB899C953F_nl.jpg ### Multiline Text HTMLText_0B42C466_11C0_623D_4193_9FAB57A5AC33.html =
___
Welkom op de
St. Antonius


Welkom bij de virtuele rondleiding van de St. Antonius. Leuk dat u op deze manier alvast een kijkje komt nemen bij onze school.
Op de St. Antonius vinden wij het belangrijk dat een kind zich veilig en geaccepteerd voelt en dat er kwalitatief goed onderwijs wordt geboden. Kinderen worden daarnaast uitgedaagd om creatief te denken en te handelen, zodat ze zich op meerdere vlakken kunnen ontwikkelen en hun talenten kunnen ontdekken. Bent u al nieuwsgierig? Kijkt u dan vooral verder en hopelijk worden uw vragen beantwoord.


Wilt u na deze virtuele tour onze school in werking zien, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de directeur of een berichtje sturen via de mail, zodat wij een kennismakingsgesprek en een rondleiding kunnen inplannen.


Hopelijk tot dan!


Mailadres: info@antoniusschool-beesd.nl
Telefoonnummer: 0345-681365





HTMLText_0B42C466_11C0_623D_4193_9FAB57A5AC33_mobile.html =
___
Welkom op de
St. Antonius


Welkom bij de virtuele rondleiding van de St. Antonius. Leuk dat u op deze manier alvast een kijkje komt nemen bij onze school.
Op de St. Antonius vinden wij het belangrijk dat een kind zich veilig en geaccepteerd voelt en dat er kwalitatief goed onderwijs wordt geboden. Kinderen worden daarnaast uitgedaagd om creatief te denken en te handelen, zodat ze zich op meerdere vlakken kunnen ontwikkelen en hun talenten kunnen ontdekken. Bent u al nieuwsgierig? Kijkt u dan vooral verder en hopelijk worden uw vragen beantwoord.


Wilt u na deze virtuele tour onze school in werking zien, dan kunt u telefonisch contact opnemen met de directeur of een berichtje sturen via de mail, zodat wij een kennismakingsgesprek en een rondleiding kunnen inplannen.


Hopelijk tot dan!


Mailadres: info@antoniusschool-beesd.nl
Telefoonnummer: 0345-681365





HTMLText_5A77C593_7082_25EA_41AE_930DD80A9D25_mobile.html =
___
Bewegend leren


Met behulp van de Active Floor worden verschillende spellen geprojecteerd op de vloer. Er zijn allerlei spellen waarin het bewegen en spelplezier het doel zijn. Daarnaast zijn er ook spellen waarin een beroep wordt gedaan op de cognitieve vaardigheden, die gelinkt zijn aan de kerndoelen. Hiermee wordt de Active Floor ingezet voor de verwerking van de aangeboden leerstof of het automatiseren van bijvoorbeeld rekenopgaven. Ook met andere activiteiten wordt bewegend leren ingezet om de betrokkenheid van de kinderen te vergroten.







HTMLText_5A77C593_7082_25EA_41AE_930DD80A9D25.html =
___
Bewegend leren


Met behulp van de Active Floor worden verschillende spellen geprojecteerd op de vloer. Er zijn allerlei spellen waarin het bewegen en spelplezier het doel zijn. Daarnaast zijn er ook spellen waarin een beroep wordt gedaan op de cognitieve vaardigheden, die gelinkt zijn aan de kerndoelen. Hiermee wordt de Active Floor ingezet voor de verwerking van de aangeboden leerstof of het automatiseren van bijvoorbeeld rekenopgaven. Ook met andere activiteiten wordt bewegend leren ingezet om de betrokkenheid van de kinderen te vergroten.







HTMLText_5BE7487D_7086_6B1E_41D8_0A80952E7D8F_mobile.html =
___
Bibliotheek


Lezen is belangrijk voor de (taal)ontwikkeling van kinderen. Kinderen kunnen kiezen uit een groot en zeer gevarieerd aanbod van lees-, prenten- en informatieve boeken. De school maakt gebruik van het aanbod van Bibliotheek Rivierenland-Beesd. Hierdoor hebben we ook voldoende boeken die aansluiten bij de thema’s in ons onderwijs.


Bibliotheek Beesd





HTMLText_5BE7487D_7086_6B1E_41D8_0A80952E7D8F.html =
___
Bibliotheek


Lezen is belangrijk voor de (taal)ontwikkeling van kinderen. Kinderen kunnen kiezen uit een groot en zeer gevarieerd aanbod van lees-, prenten- en informatieve boeken. De school maakt gebruik van het aanbod van Bibliotheek Rivierenland-Beesd. Hierdoor hebben we ook voldoende boeken die aansluiten bij de thema’s in ons onderwijs.


Bibliotheek Beesd





HTMLText_595423A2_7083_FD2B_41DA_954838A17427.html =
___
Binnentrap


De binnentrap leidt naar de eerste verdieping waar de kinderen van groep 5 t/m 8 les krijgen.







HTMLText_595423A2_7083_FD2B_41DA_954838A17427_mobile.html =
___
Binnentrap


De binnentrap leidt naar de eerste verdieping waar de kinderen van groep 5 t/m 8 les krijgen.







HTMLText_5AC8E024_7082_5B2F_41C5_EA312C636CAD.html =
___
Buitenklas


Er is een buitenklas voor onderzoekend en natuurlijk leren. We vinden het belangrijk kinderen actief bij de lessen te betrekken, zodat ze de aangeboden leerstof op een prettige manier eigen kunnen maken. Dit realiseren we onder andere door coöperatieve werkvormen en lessen van bewegend leren in te zetten. Ook kunnen deze lessen buiten gegeven worden door het bewegend leerprogramma. Hoe leuk is het om de lesmethodiek die kinderen in de klas krijgen aangeboden, ook op het schoolplein door te vertalen!







HTMLText_5AC8E024_7082_5B2F_41C5_EA312C636CAD_mobile.html =
___
Buitenklas


Er is een buitenklas voor onderzoekend en natuurlijk leren. We vinden het belangrijk kinderen actief bij de lessen te betrekken, zodat ze de aangeboden leerstof op een prettige manier eigen kunnen maken. Dit realiseren we onder andere door coöperatieve werkvormen en lessen van bewegend leren in te zetten. Ook kunnen deze lessen buiten gegeven worden door het bewegend leerprogramma. Hoe leuk is het om de lesmethodiek die kinderen in de klas krijgen aangeboden, ook op het schoolplein door te vertalen!







HTMLText_5AE38CAE_7082_2B3B_41C4_1E96585608E9_mobile.html =
___
Een positieve schoolcultuur


De St. Antonius gebruikt KiVa-regels die uitgaan van een positieve benadering. Door ons te houden aan deze regels, zorgen we ervoor dat iedereen zich prettig voelt en ruimte
krijgt om te doen waar hij/zij goed in is.


- We doen aardig tegen elkaar en behandelen anderen met respect.
- We maken er samen een fijne groep van.
- We praten mel elkaar in de ik-taal.
- We willen dat pesten stopt.
- We gaan goed met elkaar om.
- We helpen elkaar.
- We komen voor elkaar op.











HTMLText_5AE38CAE_7082_2B3B_41C4_1E96585608E9.html =
___
Een positieve schoolcultuur


De St. Antonius gebruikt KiVa-regels die uitgaan van een positieve benadering. Door ons te houden aan deze regels, zorgen we ervoor dat iedereen zich prettig voelt en ruimte
krijgt om te doen waar hij/zij goed in is.


- We doen aardig tegen elkaar en behandelen anderen met respect.
- We maken er samen een fijne groep van.
- We praten mel elkaar in de ik-taal.
- We willen dat pesten stopt.
- We gaan goed met elkaar om.
- We helpen elkaar.
- We komen voor elkaar op.











HTMLText_581B76D6_7082_276A_41D8_68C79015E32E.html =
___
Gemeenschappelijke ruimte


De gemeenschappelijke ruimte is een ontmoetingsplek voor alle gebruikers van de Brede School Cingelplein. Dit is dé plek voor vieringen, voorstellingen en thema-openingen of -afsluitingen. Maar ook tussendoor wordt de ruimte gebruikt voor bewegend leren en voor het werken in kleine groepjes.


De lokalen van de onderbouwgroepen grenzen aan deze ruimte.







HTMLText_5B364ADA_708E_2F1A_41DA_652E66149D80_mobile.html =
___
Het speellokaal


Voor kleuters is het belangrijk dat ze goed leren bewegen. Naast het leren van verschillende motorische vaardigheden, ontwikkelen ze al bewegend ook hun sociale vaardigheden. Dit leren ze niet alleen op het schoolplein of in de klas, maar juist in het speellokaal. De kleuters maken dagelijks gebruik van het speellokaal. De groepen 3 t/m 8 maken, onder begeleiding van een vakleerkracht, gebruik van de gymzaal die gekoppeld zit aan het schoolgebouw.







HTMLText_5B364ADA_708E_2F1A_41DA_652E66149D80.html =
___
Het speellokaal


Voor kleuters is het belangrijk dat ze goed leren bewegen. Naast het leren van verschillende motorische vaardigheden, ontwikkelen ze al bewegend ook hun sociale vaardigheden. Dit leren ze niet alleen op het schoolplein of in de klas, maar juist in het speellokaal. De kleuters maken dagelijks gebruik van het speellokaal. De groepen 3 t/m 8 maken, onder begeleiding van een vakleerkracht, gebruik van de gymzaal die gekoppeld zit aan het schoolgebouw.







HTMLText_5B4C2524_708E_652F_41D8_B526747371F4.html =
___
Instructie volgens EDI


In alle groepen wordt op school gewerkt vanuit het EDI-model (expliciete directe instructie). EDI bestaat uit een aantal vaste lesonderdelen aangevuld met technieken. Een les bestaat uit een lesdoel, controle van begrip, kinderen activeren en een lesafsluiting. Na de instructie wordt bepaald welke verwerking het kind gaat maken. Het doel van EDI is om de leerstof succesvol aan te leren aan alle kinderen.







HTMLText_5B4C2524_708E_652F_41D8_B526747371F4_mobile.html =
___
Instructie volgens EDI


In alle groepen wordt op school gewerkt vanuit het EDI-model (expliciete directe instructie). EDI bestaat uit een aantal vaste lesonderdelen aangevuld met technieken. Een les bestaat uit een lesdoel, controle van begrip, kinderen activeren en een lesafsluiting. Na de instructie wordt bepaald welke verwerking het kind gaat maken. Het doel van EDI is om de leerstof succesvol aan te leren aan alle kinderen.







HTMLText_5BAB23A5_709E_FD29_41A6_5DE0BE176FF8_mobile.html =
___
Leesonderwijs


Met Veilig Leren Lezen en Blink Taal & Lezen bevorderen we het lees- en taalplezier. Boeiende thema’s (die in de midden- en bovenbouw ook de basis vormen voor Blink Wereld) prikkelen de nieuwsgierigheid van de kinderen, zodat ze graag meer over een thema lezen. Kinderen verwerken wat ze hebben gelezen in eigen taalproducten, zoals een verhaal of een podcast. Zo ontwikkelen ze op een heel natuurlijke manier spreek- en schrijfvaardigheid en leren kinderen beter.







HTMLText_5BAB23A5_709E_FD29_41A6_5DE0BE176FF8.html =
___
Leesonderwijs


Met Veilig Leren Lezen en Blink Taal & Lezen bevorderen we het lees- en taalplezier. Boeiende thema’s (die in de midden- en bovenbouw ook de basis vormen voor Blink Wereld) prikkelen de nieuwsgierigheid van de kinderen, zodat ze graag meer over een thema lezen. Kinderen verwerken wat ze hebben gelezen in eigen taalproducten, zoals een verhaal of een podcast. Zo ontwikkelen ze op een heel natuurlijke manier spreek- en schrijfvaardigheid en leren kinderen beter.







HTMLText_5B873BE5_7086_2D2E_41CE_676A25B150C9.html =
___
Rijke leeromgeving


De kinderen van de groepen 1/2, 3 en 4 krijgen les op de begane grond. Als de kinderen binnenkomen, lopen ze door de gemeenschappelijke ruimte naar hun lokaal. Daar hangen ze hun jassen en tassen op in de garderobekasten. In de onderbouwgroepen kunnen de leerlingen zowel in de klas als op het leerplein in verschillende hoeken werken. Kinderen leren door te doen en ervaren (spelend leren) en dit brengt een grote betrokkenheid met zich mee. Kinderen leren om met elkaar om te gaan en gebruiken veel sociale interactie. Het vergroot tevens de zelfstandigheid.







HTMLText_5B873BE5_7086_2D2E_41CE_676A25B150C9_mobile.html =
___
Rijke leeromgeving


De kinderen van de groepen 1/2, 3 en 4 krijgen les op de begane grond. Als de kinderen binnenkomen, lopen ze door de gemeenschappelijke ruimte naar hun lokaal. Daar hangen ze hun jassen en tassen op in de garderobekasten. In de onderbouwgroepen kunnen de leerlingen zowel in de klas als op het leerplein in verschillende hoeken werken. Kinderen leren door te doen en ervaren (spelend leren) en dit brengt een grote betrokkenheid met zich mee. Kinderen leren om met elkaar om te gaan en gebruiken veel sociale interactie. Het vergroot tevens de zelfstandigheid.







HTMLText_5AF1BCE4_708E_6B2F_41C6_98794F3F501D.html =
___
Schoolplein


Rondom de school is er op de pleinen volop ruimte om te spelen. De pleinen hebben een natuurlijke uitstraling. Ze sluiten aan bij de leefwereld van de kinderen. Het spelmateriaal is avontuurlijk en onverwoestbaar. Bij de inrichting is rekening gehouden met vaardigheden die de kinderen buiten kunnen ontwikkelen, zoals: kennis, expressie, sociaal-emotionele en motorische vaardigheden.







HTMLText_5AF1BCE4_708E_6B2F_41C6_98794F3F501D_mobile.html =
___
Schoolplein


Rondom de school is er op de pleinen volop ruimte om te spelen. De pleinen hebben een natuurlijke uitstraling. Ze sluiten aan bij de leefwereld van de kinderen. Het spelmateriaal is avontuurlijk en onverwoestbaar. Bij de inrichting is rekening gehouden met vaardigheden die de kinderen buiten kunnen ontwikkelen, zoals: kennis, expressie, sociaal-emotionele en motorische vaardigheden.







HTMLText_55982783_7186_65EA_41D3_DBE9C55FEB37.html =
___
Spreekkamers


Vanaf het Cingelplein wandelen we door de hoofdingang. Aan de rechterkant bevindt zich de bibliotheek. Aan de linkerkant zijn de spreekkamers, waaronder de directiekamer. De gang leidt verder naar de gemeenschappelijke ruimte.





HTMLText_55982783_7186_65EA_41D3_DBE9C55FEB37_mobile.html =
___
Spreekkamers


Vanaf het Cingelplein wandelen we door de hoofdingang. Aan de rechterkant bevindt zich de bibliotheek. Aan de linkerkant zijn de spreekkamers, waaronder de directiekamer. De gang leidt verder naar de gemeenschappelijke ruimte.





HTMLText_5B358EFA_7086_271A_41C9_09BAF1F5FAA1_mobile.html =
___
Welkom in onze kleutergroep


In de groepen 1/2 wordt thematisch gewerkt. Dit betekent dat de vakken niet op zichzelf staan, maar verbonden zijn door een thema. De inrichting van de hoeken is aangepast aan het thema. Denkt u bijvoorbeeld aan de volgende thema’s: een nieuw schooljaar, gezondheid, de seizoenen, bouwen, museum en niet te vergeten de feestdagen. De leerkrachten spelen in op de interesses en ideeën die de kinderen inbrengen bij het thema. Door een langere periode aan één thema te werken gaat het thema leven en leren de kinderen begrippen toepassen, nieuwe begrippen te kennen, hun woordenschat te vergroten en beklijft het aanbod beter. Door aan te sluiten bij de belevingswereld leren ze de wereld om zich heen steeds beter te begrijpen.







HTMLText_5B358EFA_7086_271A_41C9_09BAF1F5FAA1.html =
___
Welkom in onze kleutergroep


In de groepen 1/2 wordt thematisch gewerkt. Dit betekent dat de vakken niet op zichzelf staan, maar verbonden zijn door een thema. De inrichting van de hoeken is aangepast aan het thema. Denkt u bijvoorbeeld aan de volgende thema’s: een nieuw schooljaar, gezondheid, de seizoenen, bouwen, museum en niet te vergeten de feestdagen. De leerkrachten spelen in op de interesses en ideeën die de kinderen inbrengen bij het thema. Door een langere periode aan één thema te werken gaat het thema leven en leren de kinderen begrippen toepassen, nieuwe begrippen te kennen, hun woordenschat te vergroten en beklijft het aanbod beter. Door aan te sluiten bij de belevingswereld leren ze de wereld om zich heen steeds beter te begrijpen.







HTMLText_5843E1B5_7086_5D29_41D1_BB736394AC70.html =
___
Zelfstandig werken


De kinderen van de groepen 5 t/m 8 komen via de trap bij de lokalen op de eerste verdieping. Elke groep heeft een garderobekast waarin de kinderen hun jassen en tassen ophangen. Op onze school wordt er regelmatig door de kinderen gewerkt op het leerplein. Hier zijn werkplekken waar kinderen zelfstandig of in groepjes samen aan opdrachten kunnen werken. Het leerplein wordt tevens ingezet voor het ontdekkend en handelend leren.







HTMLText_5843E1B5_7086_5D29_41D1_BB736394AC70_mobile.html =
___
Zelfstandig werken


De kinderen van de groepen 5 t/m 8 komen via de trap bij de lokalen op de eerste verdieping. Elke groep heeft een garderobekast waarin de kinderen hun jassen en tassen ophangen. Op onze school wordt er regelmatig door de kinderen gewerkt op het leerplein. Hier zijn werkplekken waar kinderen zelfstandig of in groepjes samen aan opdrachten kunnen werken. Het leerplein wordt tevens ingezet voor het ontdekkend en handelend leren.







HTMLText_581B76D6_7082_276A_41D8_68C79015E32E_mobile.html =
___
Gemeenschappelijke ruimte


De gemeenschappelijke ruimte is een ontmoetingsplek voor alle gebruikers van de Brede School Cingelplein. Dit is dé plek voor vieringen, voorstellingen en thema-openingen of -afsluitingen. Maar ook tussendoor wordt de ruimte gebruikt voor bewegend leren en voor het werken in kleine groepjes.


De lokalen van de onderbouwgroepen grenzen aan deze ruimte.







HTMLText_D0BC875E_C8CD_1793_41D1_22B58BACD69C.html =
___
Aanmelden nieuwe leerling


Voor het inschrijven van uw kind kunt u een afspraak maken voor een nadere kennismaking op school. Tevens krijgt u zo de gelegenheid om de school te bekijken en vragen te stellen. De directeur zal u ook het inschrijfformulier geven.


Meer informatie....



HTMLText_D0BC875E_C8CD_1793_41D1_22B58BACD69C_mobile.html =
___
Aanmelden nieuwe leerling


Voor het inschrijven van uw kind kunt u een afspraak maken voor een nadere kennismaking op school. Tevens krijgt u zo de gelegenheid om de school te bekijken en vragen te stellen. De directeur zal u ook het inschrijfformulier geven.


Meer informatie....



HTMLText_7DB2E382_7065_343F_41C2_951F708170F1.html =
St Antonius
Jeugdlaan 4
4153 BE Beesd


0345-681 365
info@antoniusschool-beesd.nl
HTMLText_EA29AC35_D684_E1C3_41E6_2702B18068D2.html =
{{title}}
HTMLText_7DB2E382_7065_343F_41C2_951F708170F1_mobile.html =
St Antonius
Jeugdlaan 4
4153 BE Beesd


0345-681 365
info@antoniusschool-beesd.nl
HTMLText_EA29AC35_D684_E1C3_41E6_2702B18068D2_mobile.html =
{{title}}
## Tour ### Description ### Title tour.name = St Antoniusschool